Co pomoże jak najdłużej utrzymać lakier samochodu w doskonałym stanie? Ważne jest, aby zrozumieć, że blacha stalowa jest zawsze narażona na korozję, a powłoki jedynie spowalniają ten proces. A lakier nie jest pancerzem czołgu i jest codziennie narażony na działanie wielu czynników naturalnych. Doradzamy naszym klientom podjęcie szeregu działań, które zapewnią ochronę lakieru i pozwolą mu jak najdłużej zachować swoje właściwości.
Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest dokładne przeczytanie instrukcji obsługi
Znajduje się tu wiele przydatnych informacji dotyczących pielęgnacji lakieru samochodowego: mycie, polerowanie, konserwacja karoserii, a także ważne porady dotyczące czyszczenia i osuszania wnętrza.
Regularnie myj samochód
Konserwacja lakieru Poznań to kompleksowa usługa myjni samochodowej z woskowaniem. Podczas mycia samochodu należy zwrócić uwagę na następujące kwestie:
- Serwis samochodowy zaleca korzystanie z myjni bezdotykowej (szczotkowej); jeśli nie jest to możliwe, warto skorzystać z myjni ręcznej; ręcznie łatwiej jest dotrzeć do uporczywych zabrudzeń i pozostałości soli.
- Nie myj samochodu w pełnym słońcu – woda w intensywnym świetle słonecznym działa jak szkło powiększające i podwójnie zagraża lakierowi; nie poleruj też samochodu w pełnym słońcu – środki do pielęgnacji samochodu zbyt mocno i nierównomiernie rozprowadzają wosk, pozostawiając smugi;
- Należy użyć szamponu samochodowego; detergenty do mycia naczyń nie są odpowiednie, ponieważ zawierają składniki, które wysuszają ochronną powłokę lakierniczą;
- Nie należy myć auta w wodzie o temperaturze wyższej niż 60°C.
- Przynajmniej dwa razy w roku samochód należy pokryć specjalnym twardym woskiem.
Zabieg należy wykonać, gdy tylko zauważysz, że z przezroczystego lakieru przestała kapać woda. Felgi aluminiowe powinny być czyszczone z soli drogowej i produktów zużywających się na klockach hamulcowych mniej więcej co dwa tygodnie. Specjaliści zalecają smarowanie tych kół twardym woskiem co trzy miesiące.
W przypadku zauważenia problemu nie należy zwlekać z skontaktowaniem się z dealerem
Nie będziesz potrzebował późniejszej obróbki antykorozyjnej (która, nawiasem mówiąc, będzie znacznie droższa). Zarysowania i odpryski są normalną konsekwencją jazdy samochodem, niestety nie poruszamy się w próżni. Należy je od razu odmalować. Jeśli nie potrafisz zrobić tego sam, wezwij specjalistę. Specjalny zestaw do usuwania odprysków można otrzymać u każdego dealera. Składa się on z lakieru samochodu (kod lakieru jest podany w książce serwisowej) oraz lakieru bezbarwnego.